28 mei, derde fietsdag rondje NL - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 28 mei, derde fietsdag rondje NL - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

28 mei, derde fietsdag rondje NL

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 Mei 2015 | Nederland, Katwijk-Midden

Rondje Nederland, 28 mei 2015. De derde fietsdag.

Vanmorgen om 07:30 weer opgestaan. Tijdens het wassen vertelde een andere campinggast dat het vannacht zo gewaaid had. Nou, ik heb er niets van meegekregen. En ik dacht nog dat ik weer moest wennen aan de slaapzak. Heerlijk geslapen dus.
Op de mini camping was niets te krijgen dus besloot ik om meteen na het aankleden en inpakken te vertrekken. Maar wel naar dat hele gezellige  bakkerijtje in het dorp. Daar raak je nooit uitgekeken op al die snuisterijen die ze daar verzameld hebben. En ze boden ook nog een compleet ontbijt aan. Heerlijk lekkere verse broodjes. Vervolgens bij de AH nog wat etenswaar voor de lunch gekocht. Die zou ik onderweg dan wel ergens op mijn gemak opeten. Het was per slot van rekening toch heerlijk weer. Ikhad goed gegokt qua wind. De eerste dagen vanuit het westen, noord-westen en na de regendage welke voorspeld waren zou de wind draaien naar een zuidelijker richting. Wel, ik heb nog geen druppel regen gehad,  maar met de wind zat ik goed. Na Vlissingen draaide de route al iets naar het noorden en vandaag liep die noord noord-oost. Zo loopt de kust van Nederland ennik zou veel door duingebieden rijden. Dat liep perfect. Grotendeels wind mee. Over de Grevelingendam en de Haringvlietbruggen haalde ik snelheden tot wel 35 km/u. Niet slecht voor zo'n bepakte fiets. De route over Schouwen-Duiveland was heel mooi en verrassend. De route liep langs het strand en de vuurtoren. Ouddorp zelf liet ik rechts liggen, maar Goedereede is heel leuk om doorheen te fietsen. Ook al ben je er zo doorheen.

De route over Voorne-Putten ken ik wel, dus reed ik veel over voor mij bekende wegen.  In Rockanje nog wel wat te drinken genomen en vervolgens over de Schapendijk naar de Tenelleplas gereden. Als kleine jongen hebben we die route zo vaak naar Rockanje gefietst vanuit Oostvoorne...

Bij de Tenelleplas dan ook even heerlijk in het zonnetje mijn broodjes gegeten. Daarna weer op pad. Net voor ik Oostvoorne in zou rijden sloeg ik links af en reed na de duinen over een fietspad tussen het Oostvoornse meer en de zee. Vervolgens rij je ineens op de Maasvlakte. En vooral dat "vlakte" heb ik geweten. De wind had ik nu echt tegen voor een dikke 8 km. Pas nadat  de weg een bocht naar rechts maakte had ik hem niet meer tegen maar opzij. De route stopt hier bij een halte van de Fast Ferryboot van de Maasvlakte naar Hoek van Holland. Maar die vaart om het uur en ik had de pech om een dikke 3 kwartier te moeten wachten. Gelukkig stond er wel een abri dus zat ik uit de wind. Inmiddels arriveerden er ook twee dames op de fiets die ook een deel van de Noordzee route aan het rijden waren. Tijd genoeg dus voor een praatje.

Vanuit Hoek van Holland weer wind in den poepert dus ging het weer lekker snel. Alleen maar fietspad gehad met links de duinen/zee en rechts een hele tijd het Westland. Tsjonge wat een kassen zeg. Bijna tot aan Kijkduin toe.  vervolgens door Scheveningen. Heel leuk om doorheen te fietsen. Wel langs de jachthaven, maar niet langs hetKurhaus. Daarentegen wel door een paar hele dure straten met dito huizen. Sommige lijken wel een kasteel ook wel eens leuk om te zien hoe rijk sommige mensen wonen. Wat ik niet wist is dat Den Haag dus niet aan de zee ligt. Dat is allemaal Scheveningen. Vervolgens weer over eennheel mooi fietspad gereden. Inmiddels was het 17:00 uur en keek ik op mijn Garmin maar eenswaar er een camping lag. Nou, die zijn niet dicht bezaaid in het deftige Den Haag en omstreken. Dus maar vereder gereden en net voor Katwijk een mooie camping gevonden. Hier slaap ik nu vannacht. Ik dacht wel even dat ik in Duitsland aanbeland was. Er zijn er hier erg veel van. Enig nadeel van her gelovige Katwijk is dat alle supers al gesloten zijn om nog iets te haen om klaar te maken. Pech hoor, nu heb ik maar een heerlijke pizza verorberd. Moet toch een beetje krachtvoer voor mijn benen naar binnen werken?
Morgen weer lekkerverderen kijken waar ik uit kom. De geplande etappe's zijn met deze wind en snelheden iets te kort. Ik fiets

  • 28 Mei 2015 - 22:13

    Wilma:

    Wat een leven heb je toch. Lekker relax hoor een toertje door Nederland. Nederland blijft een mooi fietsland, beetje wind en zon de schijnt ook wat wil je nog meer. Op naar de volgende dag slaap lekker.

  • 28 Mei 2015 - 22:36

    Anneke:

    Je bent weer lekker op dreef Ton. Mooie foto's leuke verslagen! Eigenlijk hebben we best wel een mooi landje. Heel veel succes weer morgen. Slaap lekker. Groetjes Jan en Anneke

  • 28 Mei 2015 - 22:42

    Jacqueline:

    Wat een geluk dat je een groot gedeelte windje mee had vandaag en nog geen druppeltje regen ... Hier in Breda heeft het wel geregend, je gaat als een speer, morgen richting Noord Holland of gaat dat iets te snel ;-) voor zometeen lekker slapen en tot morgen XXXXX

  • 28 Mei 2015 - 22:57

    Annette:

    Nog snel je uitgebreide verslag van 28 mei gelezen, was vandaag zeker de moeite waard! Geen saaie dag gehad Ton. Lekker uitrusten, en succes morgen! Grtjs xxx

  • 29 Mei 2015 - 00:15

    Jacqueline:

    Bekend bakkertje waar jij je ontbijtje genuttigd heb, blijft gezellig daar ;-) xxx

  • 29 Mei 2015 - 10:08

    Henk:

    HI Ton, dat is weer wat anders dat de wind in je poepertje blaast, meestal is het andersom! Kom je ook mee vooruit hoor. Een gasfabriek achter je aan. Inderdaad de weg langs de duinen is fantastisch, heb daar ook goeie herinneringen aan. Je spreekt toch wel een aardig woordje Duits? Of heb je korting gekregen vanwege de Duitse invasie? Trap de wielen rond over het gekleurde asfalt.
    Wij liggen aan het zwembad te bruinen. AVE henk en Connie

  • 29 Mei 2015 - 10:08

    Henk:

    HI Ton, dat is weer wat anders dat de wind in je poepertje blaast, meestal is het andersom! Kom je ook mee vooruit hoor. Een gasfabriek achter je aan. Inderdaad de weg langs de duinen is fantastisch, heb daar ook goeie herinneringen aan. Je spreekt toch wel een aardig woordje Duits? Of heb je korting gekregen vanwege de Duitse invasie? Trap de wielen rond over het gekleurde asfalt.
    Wij liggen aan het zwembad te bruinen. AVE henk en Connie

  • 29 Mei 2015 - 23:41

    Anja José:

    Zo je bent al een heel eind opgeschoten. Je hebt wel mazzel met het weer. Hier is het ook goed toeven. Vanmorgen we bewolking en regen gehad. Maar wij zaten heerlijk bij de hamam. Goede reis verder je zussies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 35760

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: