26 mei de 1e fietsdag. - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 26 mei de 1e fietsdag. - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

26 mei de 1e fietsdag.

Blijf op de hoogte en volg Ton

26 Mei 2015 | Nederland, Kwadendamme

26 mei 2015. Eerste dag.

Vandaag is het weer zover. Toch weer begonnen  aan een  fietstocht en wel een Rondje Nederland. Om 09:20 van huis vertrokken om voor de eerste dag een 78 km te fietsen. Maar dat veranderde al meteen van huis uit. Het zit n.l. zo, als je een Rondje Nederland fiets over de LF paden (lange afstand fietspaden) dan kan je een porkonde aanvragen en ontvangen. Als bewijs moet je wel een aantal foto's aanleveren van objecten die je op de route passeert. Een daarvan is het bruggetje over de Mark tussen Ulvenhout en het Mastbos. Daar dus eerst heen gefietst. Je moet dan een foto (laten) maken met tenminste je fiets met uitrusting of een foto waar je zelf ook op staat. Dus foto's van internet af plukken is geen optie. Maar je hoeft de tocht niet in een keer te volbrengen. In etappe's mag ook. Daar zal ik dus wel mee te maken krijgen. Want de ronde rijden in 11 dagen wordt toch wel een hele uitdaging. De totale afstand volgens de route is dik 1300 km. Maar als we toch in Limburg zijn is het natuurlijk wel leuk om even wat heuvellandschap mee te nemen. Mijn route is dan ook bijna 1430 km.

Na de foto's bij de Mark genomen te hebben direct de LF13b gevolgd. Die gaat dwars door het Mastbos. Dat was soms best lastig, wanr niet alle paden zijn geasfalteerd. Dus hier zaten ook war zandpaden bij helaas. Goed sturen en licht verzet is de beste methode voor mij.

Vervolgens door allerlei natuurgebieden gereden w.o. De pannenhoef en de Buissche heide richting Essen. Dus ook nog een stukje Belgie meegenomen. Maar dat was mijn eigen stukje afsnijden! Via Huijbergen en Woensdrecht Zeeland binnen gereden en de fietsroute gewoon weer gevolgd door het zuidelijke deel van Zuid-Beveland. Nog wel in Woensdrecht even een cafe opgezocht en een paar boterhammen genuttigd. Wel een mooie route, maar heel veel over polderwegen. Gelukkig stond er niet zo heel veel wind. Ik had die grotendeels schuin tegen, maar het was te doen.

Na een 80 km kwam ik eigenlijk al aan op de geplande overnachtingscamping. Maar het was pas 14:45 uur. Toch veel te vroeg om te stoppen. Dus maar begonnen met een deel van de tweede dag. Onderweg nog wel een avondmaaltijd gekocht in de supermarkt. Je weet ten slotte niet precies waar je eindigt en of daar wat te eten te koop is. Rond 16:30 via mijn Garmin een camping gezocht en er bleek er eentje redelijk op de route op nog zo'n 10 km te liggen.

Die camping blijkt een mini camping bij een boerenbedrijf te zijn in de Zak van Beveland en wel in het plaatsje (dorp) Kwadendamme. Nog nooit van gehoord, maar het bestaat echt.

Dus vannacht slaap ik op mini-camping 't Kwedammertje. Iets om te Googelen.

  • 26 Mei 2015 - 21:40

    Annette:

    Heb je eerste reisverslag gelezen Ton, je bent dus op de eerste dag al aan de 2e dag begonnen, misschien fiets je te snel ? Maar dat is geen probleem, kan je ook eens een dag wat minder fietsen ! Fijne avond groetjes Annette

  • 26 Mei 2015 - 23:11

    Jose:

    Zo.goed begin dus!! We lezen met je mee!! Wij zaten om 06.15 u in t vliegtuig, met de wind mee!!

  • 26 Mei 2015 - 23:12

    Henk:

    Dat is me toch wat kom je in kwaaddamme, goddomme dat het bestaat. Geniet van je tocht.

    Wij doen het hier in Portugal ook. AVE henk

  • 27 Mei 2015 - 00:00

    Jacqueline:

    Zo schat de eerste kilometers zitten er op, en al gelijk wat extra kilometers gereden, je gaat als een speer ..wel leuk plaatsje waar je in terecht bent gekomen, nog NOOIT van gehoord, het weer zit je in ieder geval mee sstttt.... :-) :-)

  • 27 Mei 2015 - 08:21

    Wilma:

    Goede start voor de 1e dag, als je zo door gaat ben je over 7 dagen weer thuis

  • 27 Mei 2015 - 10:54

    Simone Dielissen :

    Nou paps, verslagje gelezen hoor. Weer een lekker dagje gehad dus. Dat de wegen in het bos niet prettig zijn kan ik me wel herinneren ja, als we met de paarden naar buiten gingen. Dus zal wel wat zwaarder geweest zijn.
    Heel veel succes nog.

    Liefs van je dochter xx

  • 27 Mei 2015 - 19:06

    Ron Van Drunen:

    Je ziet dat je om gekke plaats(dorpje) aan te doen hoef je helemaal niet naar Italië.
    Geniet van Nederland, zelfs in die kleine dorpjes in Zeeland,Limburg, Groningen ed. Kun je je beter verstaanbaar maken in het Nederlands dan in Italië.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 35686

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: