Zaterdag 24 mei, de 17e fietsdag - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 mei, de 17e fietsdag - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 mei, de 17e fietsdag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

24 Mei 2014 | Italië, San Gimignano

Zaterdag 24 mei, de 17e fietsdag.

Gisteravond op de camping stond nog een ander tentje van fietsers. Die waren alleen niet thuis want ik had nog aangebeld. Maar toen ik vanmorgen weer op tijd alles in gereedheid aan het brengen was ging ook bij hun de tent open. Vreemd, er kwamen dames uit maar die zeiden helemaal niets. Een antwoord op mijn goedemorgen kon nog, maar voor de rest geen woord. Dan geen praatje hè... Stomme Engelsen. Nu wel weer een keer netjes op tijd begonnen richting San Gimignano. Deze keer slechts een 80 km. Dus dat zou te doen zijn. Het leuke was dat ik de route een deel gepland had over de vestingmuur van Lucca. Bleek daar een heel ontvangstcommité te staan van wel een 30 motoragenten en toch zeker wel 200 racefietsers. Dat was wel een beetje overdreven. Bij vertrek thuis stonden er 4 aan het vertrek, dus dit was te gek. Maar eerlijkheidshalve hebben zij mij ook nooit meer gezien. Kenden zeker mijn route niet.

Vervolgens weer wat meer zuid-oostwaarts gereden door het Toscaanse land. En hoe meer de zon schijnt, hoe mooier het landschap. Op zich blijft het toch iets bijzonders dat glooiende gebied om doorheen te rijden. Alhoewel er nu ook een stuk was waar eigenlijk niets aan te beleven viel. Onbewerkt land waar alleen gras groeide. Maar snel doorheen gefietst. Via een paar leuke plaatsen liep het parcour meer uit op een klein vals plat. En na Gertaldo begon de enige klim van vandaag. San Gimignano ligt n.l. op een heuvel van een 270 meter hoogte. En die klim liep zeer geleidelijk in een 5 a 7% en dat ging me vrij goed af. Boven aangekomen was ik zeker niet alleen bij het dorp, want de parkeerplaatsen stonden weer vol met bussen en auto's. Om 16:15 uur was ik op de camping waar ook een paar Duitse fietstoeristen aankwamen. Die maakten een fietsvakantie in alleen Toscane en genoten daar ook met volle teugen van. Wat me opvalt tot nu toe is dat de fietsers welke ik tegengekomen ben bijna allemaal Duitsers en een enkele Oostenrijker waren. Nog geen Nederlander tegengekomen. Zelfs weinig Nederlanders met een auto of caravan.

Resultaat:
Gepland; 80 km
Gereden; 82 km
Gemiddeld; 17,5 km/u
Geklommen; 562 m
Gedaald; 306 m
Maximum; 55 mm/u.

  • 24 Mei 2014 - 20:59

    Frank En Edith:

    Hoi eenzame fietser,

    je hebt als je thuis komt wel wat te vertellen zeg. Echt geweldig allemaal. Wat jammer dat de engelse dames niet aanspreekbaar waren ha ha. Had het nog een spannender reis kunnen worden....geintje hoor Jacqueline...
    Je gaat in ieder geval goed zo te lezen elke dag. Hier is het ook heerlijk weer geworden inmiddels. Dus hopelijk als je terugkomt kan je met je bruinverbrande kop direct weer lekker in het zonnetje.
    Bij Frank zat het ook weer even tegen. Hij kon weer een paar dagen door de storm niet met de ferry van het schip af. Dus hij heeft ook weer moeten survivalen. Maar ja, dat is aan Franky wel besteed.
    Nou joh, sterkte maar weer en zet hem op he!
    Groetjes van Frank en Edith

  • 24 Mei 2014 - 21:07

    Johan Vd P:

    Hoi Piepeldepoi,

    Start van de Giro?

  • 25 Mei 2014 - 16:10

    Annette:

    Hallo Ton, weer genoten van je reisverslag! Sta je dus op de camping met fietsende vrouwen, zijn het Engelse die hun kop niet open doen, hahaha, En dan heel veel mensen tegen komen die fietsers uit komen zwaaien, maar helaas..... niet voor jou.... Je komt dus niet veel Nederlanders tegen, en zeker niet op de fiets schrijf je. Weet je hoe dat komt? Er zijn er maar heel weinig die zo' n prestatie kunnen leveren net als jij.. Toch geweldig dat je nu door Toscane fietst. Heb je nog geen zadelpijn? Vermoeide benen? En mis je je vrouwtje nog niet? Ach, des te leuker is het straks weer om thuis te komen Ton. Succes en geniet er van, vooral doorgaan!!! Groetjes Annette en Jack

  • 25 Mei 2014 - 23:33

    Je Zusje:

    Gezellig die vrouwen zeg!! Dat was t hier wel hoor,s avonds

  • 25 Mei 2014 - 23:37

    Je Zusje:

    Mooie foto's weer! En zo rustig!! Morgen gaan wij weg! Zullen Jacq best wel missen! Volgend jaar weer!! Succes. Grs Jose

  • 26 Mei 2014 - 00:38

    Jacqueline:

    Nou heb je vrouwelijk schoon naast je staan, doen ze d'r mond niet open, vette pech hè... ;-)
    Maar genoeg anderen toch om tegenaan te kletsen, je foto's zijn weer mooi hoor en heel herkenbaar, het blijft toch een schitterend land dat Italië wauww...
    Gisterenavond was zeker weer gezellig bij je zusje, heel veel jong volk over de vloer, dus werd een latertje.En je zussen ga ik zeker missen, wel raar hoor dit jaar niet mee, maar volgend jaar zeker weer.. Dus José je kan alvast boeken hoor, ;-)
    De laatste loodjes h`schat, eid is nu in zicht toch???
    Wacht je volgende verslag weer af, iets later heb ik vernomen omdat je geen internet heb op je 1 sterren campingkje... xxxx

  • 27 Mei 2014 - 10:09

    Moose:

    Hoi Knakkerrrrrrr

    Tja het is een tijdje geleden maar ik heb weer even de tijd gevonden om je Blogs te lezen en je foto's te bekijken. Harde schijf in je koppie loopt lekker vol met al die indrukken, prachtig, ik zou bijna zegen dat ik jaloers ben maar ik gun je het van harte.
    Leuk om te lezen dat je in Brigg overnacht hebt en via de Simplonpas naar Zwitserland ben gereisd. Denise en ik hebben dat vorig jaar ook gedaan maar de Simplonpas van Milaan naar Bettmeralp gedaan. Dit echter wel met de auto en dat vond ik al een uitdaging. Mijn complimenten.
    Met de benen gaat het goed begrijp ik en ik heb nog niets gelezen over blessures dus na Rome zou ik lekker doorknallen naar het zuiden of mag je dan helemaal niet meer thuiskomen ?? De fiets houdt het ook goed heb ik gelezen, een keer remblokjes en dat was het wel zo'n beetje of moet er meer aan gewerkt worden?

    Ik ga je gedag zeggen, succes met de reis en zoals mijn vader altijd zei "doe het veilig΅ en dan heb ik het over het fietsen!!!

    Veel plezier verder,

    Groeten Erwin en Denise

  • 27 Mei 2014 - 14:44

    Jacqueline:

    Uhhhh. Erwin hélemaal doorknallen naar het Zuiden?? Nee dan mag ie niet meer thuiskomen van mij hoor. Lang genoeg weggeweest... ;-)
    Grappig om te lezen dat jij en Denise ook in Brigg zijn geweest. Zwitserland het is en blijft een prachtig landmet zijn gletsjers en prachtige natuur, fantastisch.,..
    Groetjes aan Denise.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 35748

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: