Maandag 19 mei, de 13e fietsdag - Reisverslag uit Pavia, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Maandag 19 mei, de 13e fietsdag - Reisverslag uit Pavia, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Maandag 19 mei, de 13e fietsdag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Mei 2014 | Italië, Pavia

Maandag 19 mei, 14e fietsdag

Vandaag weer op tijd mijn slaapzak uit omdat ik wilde proberen om de route zoals ik die gepland had weer op te pikken. Het probleem is niet dat ik niet kan bepalen welke kant ik op moet, maar ad hoc route bepalen met de Garmin gaat dan over doorgaande (veelal provinciale) wegen. En de route die ik allemaal gepland heb lopen deels toch ook over fietspaden. En ik heb al geschreven waarom dat veel fijner is. En veiligheid hoort daar zeker ook bij. Want af en toe rijden ze de vouw uit je broek, zo dicht rijden ze soms langs je voorbij. (Maar gelukkig reed ik vandaag zowaar de hele dag in korte broek).
Omdat ik via de Simplonpas heb moeten omrijden kwam ik gisteren een stuk noord westelijker uit dan de planning. Toen eindigde mijn dagroute aan de noordzijde van het Lago Maggiore.
De herberekening van de route welke ik onderweg weer wilde oppakken scheelde mij nu een extra 45 km rijden. Met goede moed alles op tijd ingepakt en voor 09:00 uur stond ik al gereed. Ware het niet dat ze op de camping al koffie hadden en ik meteen even een update van mijn dagboek heb gemaakt. Dus toch pas rond 09:45uur echt vertrokken. Het beginstuk liep langs de oever van het Lago Maggiore en dat was best de moeite waard. Als de zon schijnt ziet alles er veel leuker en mooier uit. Na een dikke 25 km dan toch richting Milaan en dan begint het; de Po-vlakte. En zeker dat eerste stuk welk langs het vliegveld Malpensa liep was echt oppassen met al dat gehaaste verkeer. Na een kleine 40 km de eigenlijke route opgepakt en daarover verder gereden. Wel, die had ik over leuke fietsroute's gepland (openstreetmap dus) en dat was wel de moeite waard. Ik reed nu een heel stuk langs een rivier of kanaal (Naviglio Grande) en dat bracht me langs heel wat oude typisch Italiaanse plaatsjes. Dan schiet het op hoor. Want dat was vrij vlak dus het gemiddelde lag vandaag ook boven verwachting.

Edoch, ook vandaag ontkwam ik niet aan een bui en slechts een 5 km voor de bestemming van vandaag toch nog mijn regenpak aan moeten doen. Ik kwam wel droog aan, maar om mijn kleren nat te laten worden is niet fijn, want je krijgt het dan zelf ook koud.

En morgen een dagje relaxen en met de trein naar Milaan om die stad eens te bekijken.

Resultaat;
Gepland; 86 km
Gereden; 122 km
Gemiddeld; 20,2 km/u
Geklommen; 274 m
Gedaald; 413 m

  • 20 Mei 2014 - 00:08

    Je Zusje:

    Er zitten al aardig wat KM in je benen nu he!! Heb je nog nergens last van? Wel een mooie route langs t lago maggiore meer! Was gezellig gister(zondag) bij Jacqueline en Simone

  • 20 Mei 2014 - 00:11

    Je Zusje:

    Alleen terug...2 uur over gedaan!Files pffff...Veel plezier in Milaan! Grs Jose xx

  • 20 Mei 2014 - 00:33

    Jan Hermes:

    Hallo Ton, het gaat lekker man. Wat ben je een mooie tocht aan het maken. Er zijn prachtige foto's bij. Al helemaal in Italie, op de fiets, ongelofelijk. En je hebt er ook nog weinig onder geleden als ik je verslagen zo lees. Hier kun je straks een mooi naslagwerk van maken. Nu op naar het mooie Milaan, dan lonkt Toscane en dan nog even naar Rome. Je bent er zo man !
    Ga lekker verder zo, kijk wel uit voor die maffe Italianen, en laat ons nog meegenieten van je mooie avontuur.
    Nog veel succes verder,
    Groeten Jan Hermes.

  • 20 Mei 2014 - 09:43

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Als er nog vouwen in je fietsbroek zitten dan is ie veel te groot.....Ja beter om maar zoveel mogelijk fietspaden te pakken. Dagje Milaan lijkt me ook wel leuk. We zijn vroeger veel in Italië op vakantie gegaan, maar nooit in Milaan geweest.
    Waarop maak je deze verslagen, Laptop/I-pad ? Of je telefoon?

    mazzel, René

  • 20 Mei 2014 - 10:20

    Anja:

    Hoi Broer, Mooie omgeving Lago Maggiiore.
    Even een vraag hoeveel km heb je nu totaal gefietst?

  • 20 Mei 2014 - 19:18

    Jacqueline:

    En hoe was het vandaag in Milaan??
    Lekker de toerist uitgehangen?? Gelijk heb je hoor..
    Hier is het nog heerlijk weer, vanmorgen gesport en vanmiddag me kwaad gemaakt in de tuin, ben nu nog met het zijpad bezig, is alles weer netjes en onkruidvrij pfff.. We hebben jammer genoeg geen kinderen met groene vingers helaas :-( Morgen weer lekker op het fietske en dan richting???? Het gaat echt opschieten nu, ik wacht je verslagen af hoor... Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 35700

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: