Dinsdag 13 mei, de 8e fietsdag - Reisverslag uit Tennwil, Zwitserland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 mei, de 8e fietsdag - Reisverslag uit Tennwil, Zwitserland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 mei, de 8e fietsdag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 Mei 2014 | Zwitserland, Tennwil

Dinsdag 13 mei, 9e dag onderweg, 8e fietsdag.

Route van Schonau im Schwarzwald naar Mettauertal (Zwi)

Vandaag; geen ontkomen aan, lekker.

 

Vanmorgen al voor de wekker wakker geworden van de regen. Vervolgens alles wat onder de luifel stond ingepakt en aan de fiets gehangen. Ja, en dan de tent nog. Die was nu echt helemaal nat. Toch maar inpakken en hopen dat op de volgende bestemming het weer beter is zodat de tent alsnog kan drogen.

De route ging het dal uit naar het zuiden en dat was goed te merken. Glooiend naar beneden en steeds minder bergen (heuvels). Toch ook vandaag veel over fietspaden kunnen rijden. Dat geeft toch een veilig gevoel. Nadeel is wel dat je soms best nog een aardig klimmetje krijgt omdat je wat verder van de doorgaande weg rijdt. Dan is de routeplanner met openstreetmap toch heel nuttig want daar staan de fietspaden keurig netjes aangegeven. En dan ineens sta je aan de oever van de Rijn.. Deze een hele tijd gevolgd en zo'n fietspad liep dwars door een natuurgebied langs die Rijn wat tevens een broedplaats voor vogels was. Dat stond ook netjes aangegeven, maar ineens rijd je vlak langs broedende zwanen. En die vinden het niet allemaal leuk dat jij op je fietsje voorbij komt. Er waren dan ook een stel die blazend en met dikke nek naar mijn benen probeerden te pikken. Gelukkig niet met slaande vleugels.

Op een gegeven moment reed ik dwars door Bad Saeckingen. De campingbeheerder van waar ik vanmorgen vertrok zei dat ze daar een mooi oud centrum hebben en een houten loopbrug over de Rijn. De mensen daar lopen dus over die brug naar Zwitserland! Het was ook zeker de moeite waard. Na even rond gekeken te hebben het fietspad weer verder gevolgd. Af en toe kreeg ik ook nog wel een bui over me heen. Dus het regenpak verscheidene keren aan en uit getrokken vandaag. Maar met natte kleren fietsen is niet fijn, want de temperatuur was de hele dag tussen de 10 en 14 graden. Een kleine 12 km voor de geplande stop dan toch Zwitserland binnen gereden. Ze hadden niet eens de mogelijkheid om een stempel in mijn paspoort te zetten.

Omdat de route vandaag niet zo lang was, en ik vond dat ik lekker opgeschoten was, zou ik voor 3 uur op de camping aankomen. Dat vond ik eigenlijk wel vroeg, en omdat het toen ook nog regende ben ik maar alvast een stuk van de route voor morgen af gaan rijden. Dat ging best vlot. Maar toen ik een camping wilde opzoeken was er geen een in de buurt. Een paar behulpzame dames die bij een bank werkten hebben vervolgens de eerste camping op de route voor mij opgezocht en zelfs de route uitgeprint vanuit Google Maps. Resultaat is nu dat ik morgen nog maar een kleine 45 km hoef te rijden naar Luzern.

 

Resultaat:
Gepland; 51 km
Gereden; 98 km
Gemidelde snelheid; 17 km/u

Geklommen; 774 meter

Gedaald; 865 meter

Maximum snelheid; 60 km/u


  • 13 Mei 2014 - 23:42

    Je Zusje :

    Zo...lekker opgeschoten dus!! Maar t weer os nog steeds niet echt geweldig he!? We zijn vanavond naar najib geweest....lachen weer haha!!was gezellig

  • 14 Mei 2014 - 06:53

    Wilma:

    Hey Ton je gaat lekker, morgen een kort dagje en de week is ook weer doormidden

  • 14 Mei 2014 - 08:26

    Jan En Anneke:

    Hey Ton jammer van de regen he alles iedere keer zo nat maar na regen komt zonnenschijn zullen we maar zeggen. Succes vandaag en we kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Jan en Anneke

  • 14 Mei 2014 - 18:51

    Ron Van Drunen. :

    Beste Ton,ondanks dat jij er niet bij was hebben we met drie families een bezoek gebracht aan Najib. Zoals je zusje al heeft gezegd was het reuze gezellig . familie Dielissen ,familie de Waal en de familie van Drunen. Het is maar goed dat jij op je fietsje zat want het was compleet uitverkocht en zou je helemaal in je uppie in Breda hebben gezeten.We hebben wel lekker over je zitten kletsen.
    Gr.
    Ron

  • 14 Mei 2014 - 20:15

    Inge En Danny:

    Leuk hoor om alles zo eens te volgen. Valt me wel op dat er veel regen om de hoek komt kijken ;-)
    We weten zeker dat je daar ondanks de regen op de fiets toch flink aan het genieten bent!

    Groetjes van ons

  • 14 Mei 2014 - 21:19

    Rene Potasse:

    Ha die Ton,
    Camping opzoeken kan toch ook met je Garmin navigator!

    mazzel, René

  • 14 Mei 2014 - 21:21

    Jan En Annelies:

    Hoi Ton,

    Heb je eindelijk wind uit het noorden, krijg je de regen er gratis bij!!! Tenminste, als we de weerman mogen geloven.

    Mocht hij gelijk hebben, dan zouden wij je voorstellen, om als een malle de Alpen over te steken....het schijnt aan de andere kant iig droger en warmer te zijn. Nog even volhouden dus!!

    Petje af hoor, zoals je het doet!!

    Groetjes,
    Jan en Annelies

  • 14 Mei 2014 - 23:03

    Jacqueline:

    Hallo schat, vanavond je nog even aan de telefoon gehad, maar je hebt het dus echt niet getroffen met het weer vandaag, gelukkig hoefde je vandaag niet zoveel kilometers af te leggen, dat had je gisteren al gedaan, je kan wel genieten van al het mooie wat je om je heen tegenkomt, dat zien we wel aan de foto's die erop staan. :-)
    Morgen lekker een rustdagje, hopelijk overmorgen als je weer op je fietsje stapt is het allemaal wat zonniger voor je. Vanavond helaas geen verslag van vandaag vanwege ontbreken van internet, maar dan hebben we weer iets om naar uit te kijken.
    Geniet van je rustdag en we wachten je volgende verslagen weer af. xxxxx

  • 15 Mei 2014 - 13:23

    Anja:

    Hoy Ton ziet er allemaal weer leuk uit. Goed dat het zwanen waren en geen herdershond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 35676

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: