Maandag 12 mei, de 7e fietsdag - Reisverslag uit Schönau im Schwarzwald, Duitsland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Maandag 12 mei, de 7e fietsdag - Reisverslag uit Schönau im Schwarzwald, Duitsland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Maandag 12 mei, de 7e fietsdag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 Mei 2014 | Duitsland, Schönau im Schwarzwald

Maandag 12 mei, 8e dag onderweg.

Route: Freiburg naar Schonau im Schwarzwald.

Vandaag; geluk, klimmen, kou.

 

Gisteren stond de tent net weer voordat het begon te regenen. En ik was niet de enige kampeerder met een tent. Vannacht had het best wel weer geregend maar vanmorgen was het droog toen ik alles ging inpakken. Van de regen had ik ook niets gemerkt. De camping ligt n.l. aan een doorgaande weg, en ik wist dat omdat wij op doorreis met de caravan hier ook al geslapen hadden. Mijn oordoppen kwamen dus goed van pas.

Om 09:30 uur na een paar croissants en een kop koffie vertrokken. De route liep dwars door Freiburg en hier hebben ze natuurlijk ook een MacDonalds. Onder het genot van een kop koffie het dagboek weer bijgewerkt. Hier had ik de eerste keer geluk. Want gedurende mijn tijd hier kwam er weer een Zwarte Woud's bui over. Maar ik zat lekker binnen!

Na een uur (want dan vervalt de verbinding) weer op mijn ros gestapt en zuidwaarts gegaan. Ondertussen kreeg ik wel steeds meer het idee dat ik op een vals plat reed. Wat wel positief is, is dat ik over heel veel fietspaden reed. Een stuk veiliger.

De route kwam ook door een typisch Zuid-Duits plaatsje Staufen heen. Hier even de toeristische route door het centrum genomen en meteen gelunched. Weer geluk want tijdens de heerlijke lunch weer een bui voorbij! Maar toen ik verder ging was het weer droog. Maar nu begon het klimwerk. Gedurende een dikke 10 km liep de weg alleen maar omhoog. De klim begon op ongeveer 370 m hoogte en eindigde op 1079 meter. Onderweg wel regelmatig gestopt om even bij te komen, een foto te nemen of gewoon even wat te drinken. Op de top natuurlijk een foto gemaakt als bewijs. Toen begon het weer te regenen. In een paviljoen daar maar de bui over laten trekken.

Vanwege de hoogte daar en het stilstaan kreeg ik het koud en trok een extra jas aan. Dat was wel goed, want tijdens de afdaling werd de wind erg koud. Zeker na die regen.

Op zeker moment gaf mijn Garmin aan dat ik van de doorgaande weg af moest voor een kortere route. Na de afslag keek ik in een diep dal met en helling van zeker 18%. Ik kreeg het idee dat ik in de Pyhon in de Efteling zou gaan met mijn fiets. Niet gedaan dus maar en terug gegaan naar de normale weg. Was wel iets om, maar een stuk veiliger.

Uiteindelijk aangekomen in Schonau im Schwarzwald op de camping.

 

Gepland; 65 km

Gereden; 68 km

Gemiddeld; 12,8 km/u

Maximum; 61 km/u

Geklommen; 1389 m

Gedaald; 1068 m



  • 12 Mei 2014 - 23:13

    Johan:

    Wouw Ton, je schiet aardig op. In routeplanner gekeken hoever Schonau vanaf Breda ligt. Toch al 670 km afgelegd volgens de routeplanner. Je zit al aardig dicht bij Zwitserland.

    Zet um op!

  • 12 Mei 2014 - 23:36

    Annette:

    Mooi verslag van deze dag 12 mei! Ook de foto' s die bijgevoegd zijn , leuk! Zo krijgen we ook een idee hoe mooi de omgeving is waar je doorheen fietst. Lekker slapen en morgen gezond weer op, Succes voor dag 9
    Grtjs Annette en Jack

  • 12 Mei 2014 - 23:52

    Je Zusje:

    Mooie foto's hoor!! Wordt wel zwaarder he?!

  • 13 Mei 2014 - 00:00

    Jacqueline:

    Leuk verslag weer.. en zo aan de foto's te zien wordt het al flink bergachtig, dus zet je schrap morgen, maar dat gaat jou wel lukken hoor,. slaap lekker schat xxx


  • 13 Mei 2014 - 06:39

    Wilma:

    Vandaag een aardige klim gehad,mazzel dat je met de buien binnen zat :-) en weer leuke foto's gemaakt.
    Op naar de volgende klim, succes Ron en Wilma

  • 13 Mei 2014 - 12:05

    Peter Moerland:

    Je weet het goed uit te mikken met de regenbuien!! Het is wel zo prettig als het niet regent wanneer je het tentje op en af moet breken. De foto’s geven een goede indruk van de mooie omgeving waar je doorheen fietst.

    Groetjes, Peter

  • 13 Mei 2014 - 21:35

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Mooi shirt van Newskin! Kom je geen andere fietsers tegen die ook naar Rome gaan of die richting? Lijkt me wel zo gezellig en dagje samen fietsen.

    De komende dagen is het hier beter weer. Ik hoop voor jou ook!

    mazzel Rene



  • 13 Mei 2014 - 21:38

    Andre:

    Ziet er goed uit zo te zien geniet er van nog geen last van het zadel
    gr tjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 35682

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: